WIADOMOŚCI


Data publikacji: 02.02.2017 (Data ostatniej modyfikacji: 26.02.2017)

Plast-Box z Gazelą Biznesu 2016

Siedemnasta edycja "Gazel Biznesu" przyniosła Plast-Boxowi kolejną statuetkę.

Redakcja dziennika "Pulsu Biznesu", prowadząca ranking najlepszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, po raz kolejny doceniła słupskiego producenta opakowań z polimerów, europejskiego lidera w produkcji zaawansowanych technologicznie zamykanych wiaderek.

O tytuł Gazeli Biznesu może ubiegać się spółka, która w ostatnich 3 latach systematycznie zwiększała swoje przychody i ani razu nie odnotowała straty.

Uzyskanie po raz kolejny tytułu Gazeli Biznesu jest konsekwencją tego, że Plast-Box stale rozwija się. W minionym roku uzyskiwaliśmy satysfakcjonujące wzrosty wyników - mówi Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu Plast-Box S.A. – To miłe, że jest to szeroko dostrzegane i doceniane.

W 2016 roku, według wstępnych danych finansowych, grupa Plast-Box uzyskała 152,7 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 10,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Jednocześnie w 2016 roku spółka matka wypracowała jednostkową roczną sprzedaż na poziomie 135,6 mln zł oraz jednostkowo zysk netto w wysokości 6,6 mln zł.

Co wpływa na tak dobre wyniki? Przyczyn jest kilka. Z pewnością ważna jest reputacja. – W naszym wypadku przede wszystkim działa mechanizm kuli śniegowej – mówił niedawno, na łamach miesięcznika Plastics Review, Krzysztof Pióro – jeśli od lat w branży wiadomo, że Plast-Box produkuje wyroby nowoczesne i niezawodne, z nikłym procentem reklamacji, to taka reputacja powoduje wzrost chętnych do współpracy i sprzyja pozyskiwaniu nowych sprzedaży u już istniejących klientów.

Wbrew pozorom nie jest to szybka droga do sukcesu. – Reputacji nie zdobywa się z dnia na dzień – podkreśla wiceprezes Plast-Boxu – To tak jak z pielęgnacją murawy na boisku piłkarskim. Trzeba to robić dobrze, systematycznie, przez wiele lat, a efekty w końcu się pojawią.