biester
Puls Branży
GOZ  

Plastik znika z Lidla

Lidl do końca 2019 roku częściowo zrezygnuje z pakowania owoców i warzyw w plastikowe opakowania, dzięki czemu wyeliminuje 150 ton plastiku. Sieć będzie oznaczać swoje warzywa za pomocą specjalnych "tatuaży" - podaje "Rzeczpospolita".

"Tatuaże" na owocach w Lidlu

Od 1 grudnia w Lidlu pojawiła się nowa seria warzyw BIO, które oznaczane będą za pomocą natural brandingu, czyli "tatuaży" wykonanych bezpieczną i naturalną wiązką światła. W ten sposób produkty będą dostępne bez plastikowej folii, a informację o tym, że mamy do czynienia z produktami ekologicznymi znajdziemy bezpośrednio na skórce.

Na początku specjalne oznaczenia pojawią się na dyniach oraz selerach. - Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej, która odpowiada za "tatuowanie".

Do końca roku 800 ton plastiku mniej

Firma tym samym ogłosiła swoje zobowiązania w obszarze redukcji plastiku. W 2025 roku 100 proc. opakowań z tworzyw sztucznych produktów marek własnych będzie można recyklingować. O 20 proc. spaść ma też całkowite zużycie plastiku w opakowaniach produktów marek Lidl.

- Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem - mówi dla "Rzeczpospolitej" Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka prasowa Lidl Polska.

Carrefour: zakupy do własnego pudełka

Carrefour, w ramach akcji Art For Food rozpoczętej w lipcu 2019 roku, zachęca klientów we wszystkich sklepach w Polsce, by pakowali owoce i warzywa do własnych pudełek. Wystarczy przekazać pojemnik pracownikowi, a ten nałoży do niego produkt i na spód przyklei etykietę do zeskanowania przy kasie.

- Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Dodaj ofertę pracy