KGL_new
Puls Branży

Brak zaufania do biznesu

Wiele definicji zrównoważonej konsumpcji można sprowadzić do: „zrównoważona konsumpcja oznacza konsumowanie dzisiaj w taki sposób, aby zarówno obecne, jak i przyszłe pokolenia mogły zaspokoić swoje potrzeby bez przekraczania granic oddziaływania, które Ziemia jest w stanie wytrzymać.”

Zgodnie z tą definicją zrównoważona konsumpcja produktów i usług ma miejsce w obszarze, w którym występują sprzeczne priorytety: z jednej strony zaspokojenie potrzeb, takich jak żywność, mieszkanie, mobilność i rekreacja oraz rozwijanie indywidualnego stylu życia, a z drugiej wpływ tego zachowania ma na stan środowiska.

Według UBA obecne wzorce konsumpcji na całym świecie przejawiają się między innymi w postaci niebezpiecznych warunków pracy i niepewnych sytuacji życiowych w niektórych lokalizacjach produkcyjnych, zmian klimatycznych, wymierania gatunków, a także w postaci gruntów. oparte na wyspach odpadów z tworzyw sztucznych na całym świecie. Doprowadziło to do tego, że zrównoważona konsumpcja była wielokrotnie ogłaszana na porządku dziennym.

Ale jak konsumenci internalizują ten popyt? Firma badawcza Kantar zbadała to i przeprowadziła ankietę wśród ludzi na całym świecie. Kluczowe odkrycie badania: największą przeszkodą w osiągnięciu większego zrównoważonego rozwoju pozostaje brak spójności między postawami konsumentów a ich decyzjami zakupowymi, co badacze rynku nazywają „luką między wartością a działaniem”. Luka wartość-działanie to luka lub sprzeczność, która powstaje między wartościami jednostki a jej konkretnymi działaniami.

Zachowania konsumentów są sprzeczne z przekonaniami ludzi

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ CIĄG DALSZY