Avantium ma już zawartych 16 umów odbioru tego polimeru, m.in. od Carlsberg, LVMH, Kvadrat, PANGAIA i AmBev. Otwarcie pierwszego na świecie komercyjnego zakładu Avantium zaplanowano na 22 października.
„Jeśli chodzi o koszty, Avantium początkowo skupia się na rynkach o wysokiej wartości, takich jak folie o wysokiej barierowości i specjalistyczne butelki, na których Releaf konkuruje pod względem wydajności” – mówi przedstawiciel firmy. „Dalszy wzrost skali poprzez model licencjonowania obniży cenę kosztową Releaf. Umożliwi to również Avantium konkurowanie na rynkach o dużej objętości, w tym dużych butelkach napojów gazowanych”.
Na początku tego miesiąca amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków zatwierdziła Avantium Food Contact Notification do stosowania PEF w artykułach mających kontakt z żywnością. Avantium podpisało również warunkową umowę offtake z Plastipak na zakup PEF do opakowań żywności F&B dla amerykańskich konsumentów.
Wczoraj ogłaszono współpracę z Royal Vezet, największą w Europie firmą produkującą świeżą żywność, specjalizującą się w warzywach, owocach, sałatkach i świeżych posiłkach. Royal Vezet i Avantium będą ściśle współpracować, aby wdrożyć PEF Avantium do pakowania misek sałatkowych. Te tacki na bazie PEF będą używane przez Albert Heijn, największą sieć supermarketów w Holandii.
W ramach umowy Avantium ma uruchomić w Delfzijl pierwszą na świecie komercyjną fabrykę 5 kiloton FDCA (kwasu furandikarboksylowego), kluczowego składnika PEF, a komercyjna produkcja ma się rozpocząć w 2025 r. Następnie produkcja PEF zostanie zwiększona do fabryk o wydajności 100 kiloton i większej, co umożliwi produkcję FDCA i PEF na dużą skalę poprzez licencjonowanie technologii.
Royal Vezet produkuje 6 milionów jednostek konsumenckich tygodniowo. Firma szczyci się swoim innowacyjnym podejściem, silnymi powiązaniami regionalnymi i oddaniem zrównoważonemu rozwojowi i jakości. „Partnerstwo z Avantium jest zgodne z naszą misją, aby zapewnić każdemu smaczną i zdrową żywność, jednocześnie minimalizując nasz ślad środowiskowy” — stwierdza Anouk Wissink, CEO Royal Vezet. „Chętnie pokażemy potencjał opakowań opartych na PEF i ich korzyści dla naszych produktów i klientów Albert Heijn”.
Albert Heijn rozpocznie od wprowadzenia pierwszych tacek na sałatki na bazie PEF i zbada dalszą ekspansję na opakowania innych segmentów. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, komentuje: „Jesteśmy dumni, że wprowadzamy tacki na sałatki na bazie PEF, co wzmacnia nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Ta inicjatywa jest kontynuacją naszej udanej współpracy z Refresco i Avantium w zakresie butelek na bazie PEF do soków owocowych. Rozszerzając nasze wykorzystanie PEF, nadal jesteśmy liderami w oferowaniu naszym klientom przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych”.