KGL_new
Puls Branży

Zmywalna etykieta bez podkładu

Firma UPM Raflatac wprowadziła na rynek OptiCut – nowe rozwiązanie w postaci zmywalnych etykiet przeznaczonych do zwrotnych i wielokrotnego użytku plastikowych pojemników na żywność, w tym skrzynek PP, HDPE i PET stosowanych w logistyce żywności.

Opakowania UPM są już dostępne w sprzedaży i mają na celu zaspokojenie potrzeb producentów opakowań wielokrotnego użytku, wynikających ze zmieniających się przepisów i oczekiwań konsumentów.

Firma twierdzi, że jej nowe rozwiązanie, które według doniesień jest kompatybilne z większością drukarek termicznych i wag, zapewnia „doskonałą” zmywalność i łatwe oddzielanie bez pozostawiania resztek kleju zarówno w procesach przemysłowych, jak i w domowych pralkach.

Oprócz tego, że rozwiązanie to jest odporne na pranie, UPM twierdzi, że ma też inne zalety, takie jak przyczepność i możliwość czystego cięcia na różnych powierzchniach, zminimalizowane wydatki na serwis, zwiększona wydajność dzięki dłuższemu cyklowi konserwacji oraz możliwość drukowania i cięcia na dowolną długość.

Ponadto wszystkie produkty w portfolio posiadają certyfikat „CarbonNeutral” przyznany przez Climate Impact Partners zgodnie z protokołem CarbonNeutral. Grafen

Firma kupuje kredyty węglowe, aby zrekompensować to, co określa mianem „nieuniknionej emisji gazów cieplarnianych” wytwarzanej przez jej nowy produkt.

Dodaj ofertę pracy