Przetwórstwo polimerów, mimo nasilającej się w mediach kampanii przeciwko "plastikom", wydaje się trzymać dobrze, co można było dostrzec na kieleckich halach targowych. Rekordowa ilość wystawców, siedem wypełnionych hal i tłum odwiedzających zdawały się potwierdzać dobrą kondycję przemysłu polimerowego. Tegoroczny Plastpol z pewnością nie zawiódł tych, którzy przyzwyczaili się do hal wypełnionych pracującymi maszynami i prezentacją nowych technologii przetwórstwa polimerów.
Jednak oprócz mniej lub bardziej interesujących ekspozycji, czy rozmów biznesowych, kieleckie targi to również miejsce, gdzie dyskutuje się o przyszłości branży. A ta, w ostatnim czasie, nie wydaje się różowa. Medialna kampania wokół szkodliwych odpadów z tworzyw powoduje, że przed przemysłem polimerowym stoi wielkie zadanie przekonania społeczeństwa, że "plastik" nie jest i wcale nie musi być złem tego świata. Tym bardziej, że dotychczas branża w tej sprawie robiła niewiele.
Warto tutaj przytoczyć słowa Waldemara Sobańskiego, Redaktora Naczelnego Plastics Review, który podczas debaty branżowej na niedawno odbywającej się Konferencji Foliowej 2019 zauważył, że przemysł polimerowy pada w tej chwili ofiarą własnego sukcesu: – Na przestrzeni kilku ostatnich dziesięcioleci poszczególne rynki zbyt mocno uwierzyły w potencjał polimerów i wytwarzanych z nich produktów, nie radząc sobie z odpadami. W efekcie powstał globalny problem, który w ostatnich latach coraz mocniej uderza w wizerunek przemysłu polimerowego w Europie, w tym oczywiście w Polsce.
Zmiana tego wizerunku to obecnie jedno z największych wyzwań stojących przed naszą branżą: – Najwyższy czas zacząć docierać do opinii publicznej z pozytywnym przekazem. W przeciwnym razie negatywne nastawienie ogółu skończy się dla branży bardzo źle – podkreślił Waldemar Sobański.
XXIII Plastpol już za nami. Przed nami czas na bilans targowych dni oraz... wspomnienia. Aby je trochę umilić zapraszamy na krótki wirtualny spacer 360º po hali E:
Poniżej zaś publikujemy zdjęcia 360º wybranych stoisk. Aby zmienić stoisko, należy kliknąć ikonkę globusa przy prawej krawędzi i zaznaczyć wybrany punkt na planie hal targowych: