KGL_new
Wiadomości

Nadchodzą papierowe butelki i opakowania

Ekohisteryczny wyścig koncernów w pełnej krasie. Piwo prosto z papierowej butelki, kosmetyki z papierowego opakowania czy tubki, to nowe pomysły największych firm.

Green Fibre Bottle - tak nazywa się nowa butelka Carlsberga, w której będzie sprzedawać piwo. Prace nad nią trwały od 2015 roku. Firma przedstawiła niedawno dwie koncepcje prototypowych butelek z włókna roślinnego.

Wewnątrz opakowań znalazła się specjalna powłoka, która pozwala napełnić je piwem, a zarazem nie ogranicza możliwości recyklingu. Jeden z prototypów ma cienką powłokę wewnątrz tworzywa sztucznego PET, które zostało pozyskane z recyklingu odpadów. Drugi natomiast - w 100 proc. biodegradowalną powłokę z bioplastiku PEF.

- Wciąż wprowadzamy innowacje we wszystkich naszych formatach opakowań i jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych postępów w dziedzinie butelki z zielonymi włóknami - mówi Myriam Shingleton z Grupy Carlsberg.

Snap Pack to system, który w sześciopakach skleja puszki kroplą biodegradowalnego kleju. Dzięki temu nie jest potrzebna do tego folia. Carlsberg wprowadził również folię termokurczliwą z recyklingu, a także bardziej ekologiczne farby do etykiet.

Podobny plan na przyszłość przedstawił koncern kosmetyczny L’Oreal, który ogłosił, że od 2020 roku będzie sprzedawać swoje produkty w tubkach kosmetycznych na bazie kartonu. Tworzywo sztuczne ma być w nich zastąpione biologicznym materiałem przypominającym papier. Firma deklaruje, że nowe opakowanie posiada wszystkie niezbędne certyfikaty. Projekt nowej ekotubki gigant opracował wspólnie z firmą pakującą Albéa.