Dzięki zaawansowanym badaniom nad lekkimi kompozytami Jaguar Land Rover przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowych pojazdów elektrycznych, które zapewnią dłuższy zasięg, większą wydajność oraz bardziej dynamiczną jazdę.
Projekt Tucana to czteroletni program, który awansuje Wielką Brytanię na światowego lidera w dziedzinie technologii niskoemisyjnej, zapobiegając wprowadzeniu 4,5 milionów ton emisji CO2 w latach 2023-2032 poprzez przyspieszenie powszechnego korzystania z pojazdów elektrycznych oraz zmniejszenia ich wagi, co doprowadzi do ograniczenia emisji spalin z rury wydechowej i zużycia energii przez zelektryfikowane jednostki napędowe.
Prowadzone badania pozwolą firmie Jaguar Land Rover na opracowanie lekkich pojazdów i konstrukcji układu napędowego, zastępując aluminium i stal kompozytami, które umożliwiają pracę przy wyższej wartości momentu obrotowego generowanego przez wysokowydajne akumulatory, jednocześnie poprawiając wydajność pojazdu i zmniejszając emisję CO2.
Jaguar Land Rover dąży do zwiększenia sztywności pojazdu o 30 procent, zmniejszenia masy pojazdu o 35 kg oraz dalszego udoskonalenia struktury bezpieczeństwa w przypadku zderzenia poprzez strategiczne wykorzystanie optymalnie dostosowanych kompozytów, takich jak włókno węglowe. Zmniejszenie masy pojazdu pozwoli na montaż większych akumulatorów o zwiększonym zasięgu – bez wpływu na wielkość emisji CO2.
„Rozwój nowych, lekkich konstrukcji nadwozia, uzupełniających najnowsze układy napędowe o zerowej emisji, będzie kluczowy podczas rozwoju elektryfikacji naszej gamy pojazdów. Projekt ten pozwoli na urzeczywistnienie prawdziwych wartości ekologicznych pojazdów elektrycznych poprzez szersze zastosowanie technologii oraz wyniesie Jaguar Land Rover wraz z brytyjskim łańcuchem dostaw na wiodącą pozycję na świecie w dziedzinie technologii niskoemisyjnej.” – mówi Marcus Henry, kierownik ds. Badań w Jaguar Land Rover.
Zaawansowane kompozyty zapewniają znaczną redukcję masy pojazdu, a do 2022 roku Jaguar Land Rover spodziewa się stworzyć flotę prototypowych pojazdów testowych Tucana. Konsorcjum, kierowane przez firmę Jaguar Land Rover, skupia czołowych światowych partnerów naukowych i branżowych, w tym Warwick Manufacturing Group (WMG), Expert Tooling & Automation, Broetje-Automation UK, Toray International UK, CCP Gransden oraz Centrum Modelingu i Symulacji (CFMS).
„Tucana pokazuje, jak można zoptymalizować i przyspieszyć rozwój nowych technologii dzięki inżynierii cyfrowej. Korzystanie z nowych cyfrowych narzędzi do projektowania, rozwoju i produkcji pomaga w szybszym ograniczaniu emisji, umożliwiając gospodarce Wielkiej Brytanii osiągnięcie zerowej emisji w krótszym czasie.” – komentuje Ian Risk, Chief Technology Officer w CFMS.
Nieustanny proces elektryfikacji pojazdów Jaguar i Land Rover jest częścią zobowiązania firmy do uczynienia społeczeństw bezpieczniejszymi i zdrowszymi poprzez zastosowanie innowacyjnych technologii. Jaguar zakończył elektryfikację swojej rodziny PACE dzięki hybrydowemu układowi napędowemu typu plug-in P300e oferowanemu w nowym Jaguarze E-PACE oraz P400e w Jaguarze F-PACE. Flotę kompletuje całkowicie elektryczny Jaguar I-PACE. Podobnie, nowy Range Rover Velar jest teraz oferowany z układem napędowym P400e, uzupełniając opcje hybrydowe dostępne w całej rodzinie samochodów Range Rover.