Dolne mocowanie chłodnicy wykonano z blachy, natomiast złożony górny element skonstruowano przy użyciu stabilizowanego termicznie materiału o wysokim stopniu wypełnienia Durethan BKV50H2.0 EF, który świetnie nadaje się do elementów strukturalnych wymagających dużej sztywności i wytrzymałości. Całkowicie plastikowa górna sekcja spełnia liczne wymogi związane z tą wieloelementową częścią konstrukcji. Koncepcja ta potwierdza kompetencje LANXESS w zakresie rozwiązań hybrydowych w lekkich konstrukcjach samochodowych i korzyści płynące z wykorzystania materiału termoplastycznego o wysokim współczynniku sprężystości - jak Durethan BKV50H2.0 EF – jak również pozwala na redukcję kosztów.
Konkurencyjne środowisko
Specjaliści z Geely wybrali LANXESS jako dostawcę materiałów ze względu na wiedzę fachową w zakresie projektowania części oraz z uwagi na przydatność wytwarzanego przezeń poliamidowego Durethanu. – Zaprojektowanie plastikowego elementu konstrukcyjnego i zapewnienie odpowiedniego materiału jednak nie wyczerpuje tematu. Ze względu na uwarunkowania rynkowe oraz oczekiwania klientów, najważniejsze w rozwijaniu tego przedsięwzięcia było również zrozumienie wymagań i opracowanie różnych potencjalnych propozycji projektowych dla konstrukcji belki czołowej – opowiada Add Tsui, kierownik projektu w jednostce biznesowej zajmującej się materiałami o wysokiej wydajności.
Materiał o wysokim współczynniku sprężystości
LANXESS projektuje tworzywa sztuczne tak, aby klienci mieli do dyspozycji komponenty o najwyższej wydajności, umożliwiające skuteczne działanie. W tym celu koncern stworzył linie produktów Pocan oraz Durethan EF i XF, czyli szeroką gamę zoptymalizowanych pod względem przepływu politereftalanów butylenu (PBT) oraz poliamidów PA6 i PA66. „EF” oznacza „EasyFlow” (łatwy przepływ), a „XF” - „XtremeFlow” (ekstremalny przepływ). Ponadto specjaliści LANXESS opracowali tworzywa termoplastyczne o wysokim współczynniku sprężystości, w przypadku których zawartość włókna szklanego wynosi co najmniej 50%. Produkty te charakteryzują się niezwykle wysoką sztywnością i wytrzymałością. Mimo dużej zawartości wypełniaczy można je przetwarzać równie łatwo i wydajnie jak porównywalne materiały standardowe. – Inteligentne materiały przynoszą liczne korzyści w zakresie projektowania i produkcji, zapewniając projektantom zupełnie nowe możliwości – dodaje Wei Lin, menedżer ds. kluczowych klientów w LANXESS.
Wsparcie w projektowaniu komponentów i walidacji części
Oprócz zaawansowanych technologicznie tworzyw termoplastycznych LANXESS oferuje rozległą wiedzę i doświadczenie, a także najnowocześniejsze metody projektowania i symulacji oraz ewaluację i testowanie części. Eksperci LANXESS, wykorzystując inżynierską wiedzę, aktywnie przyczyniają się do rozwoju projektów klientów. HiAnt, zintegrowany pakiet serwisowy dla lekkich rozwiązań, powstał specjalnie po to, by wspomóc naszych klientów w osiąganiu maksymalnej wydajności przy jednoczesnej minimalizacji masy. Przy optymalnym projektowaniu matematyczne metody symulacji są znakomitym narzędziem - przydatnym do opracowywania i ulepszania części oraz dostarczającym dość dokładnych informacji o zachowaniu części. Jednak w przypadku ostatecznej walidacji ich funkcjonalności nadal konieczne jest przeprowadzanie praktycznych testów na prototypach. Z tego powodu większość producentów oryginalnego sprzętu (OEM - Original Equipment Manufacturer) zaleca odpowiednie rygorystyczne testy odbiorowe i specyfikacje. LANXESS dysponuje najnowocześniejszym laboratorium testowym i odpowiednimi wyspecjalizowanymi pracownikami, jak również posiada wiele różnych obiektów testowych.
Geely Holding Group to globalna innowacyjna grupa technologiczna zajmująca się projektowaniem, badaniami i rozwojem, produkcją, sprzedażą oraz serwisem pojazdów, układów napędowych i kluczowych komponentów, a także usługami mobilnościowymi i technologiami cyfrowymi. Nowatorskie technologie obejmują nową energię, współdzieloną mobilność, sieci pojazdów i pojazdy autonomiczne, mikroczipy w pojazdach, satelity o niskiej orbicie oraz komunikację laserową, która kładzie podwaliny pod przyszłą ekologię mobilności wielowymiarowej.
Geely Holding z siedzibą w Hangzhou w Chinach zatrudnia dziś ponad 120 tys. pracowników na całym świecie. Jest właścicielem wielu marek, w tym Geely Auto, Volvo Cars, Polestar, Proton Cars, Lotus i London Electric Vehicle Company. Geely Holding jest też największym udziałowcem Daimler AG i drugim największym udziałowcem Volvo AB.