W 2021 r. wzrosły przychody w obu segmentach - odpowiednio o 42 proc. rdr w segmencie produkcji opakowań (do 324 mln zł) oraz 65 proc. rdr w segmencie dystrybucji (do 251,8 mln zł).
Spółka podała, że ubiegły rok charakteryzował się silnym wzrostem cen surowców, które w KGL wykorzystywane są jako surowce produkcyjne oraz surowce będące przedmiotem dystrybucji, co przełożyło się na wzrost kosztów produkowanych folii i opakowań oraz cen sprzedażowych w obu segmentach prowadzonej działalności, a w efekcie końcowym wpłynęło również na wielkość osiągniętych w 2021 r. przychodów.
Rosnące ceny surowców mają także bezpośredni wpływ na wielkość osiąganych przez spółkę marż - wspierają marże osiągane w segmencie dystrybucji i obniżają marże w segmencie produkcji.
"Drugim, równie ważnym czynnikiem kosztowym, który miał wpływ w 2021 r. na ceny, a tym samym na przychody, były rosnące koszty pracownicze oraz rosnące ceny niektórych mediów" - podała spółka.