Silnik ma imponującą aluminiową obudowę, w której zintegrowane są kanały chłodzące do chłodzenia cieczą. Jeszcze bardziej zoptymalizowano liczbę i rozmieszczenie przyłączy wodnych. Umożliwia to łatwiejsze podłączenie i bardziej kompaktową instalację silnika.
Dzięki zoptymalizowanym kanałom chłodzącym spadek ciśnienia w obwodzie chłodzenia silnika zmniejsza się nawet o 80 procent. Oznacza to, że w jednostce chłodzącej można zastosować mniejsze pompy. Ma to pozytywny wpływ na całkowite koszty posiadania (TCO), ponieważ koszty zakupu systemu pomp są zmniejszone, a tym samym oszczędzane są koszty energii elektrycznej do pracy pompy. Zmniejsza się również zużycie zasobów podczas produkcji silnika, co przyczynia się do bardziej zrównoważonego, mniejszego śladu węglowego produktu (PCF). Ważny czynnik w celu długoterminowego zmniejszenia zużycia energii i zasobów, w tym dla całej maszyny.
Dzięki inteligentnemu doborowi materiałów masa silnika zostaje znacznie zmniejszona, co prowadzi do mniejszego obciążenia mechaniki maszyny. Oprócz zastosowania nowych silników, przejście z silników DS2-160W na DS3-160W jest również bardzo łatwe, ponieważ interfejsy mechaniczne i dane dotyczące wydajności są praktycznie identyczne.