„Ponieważ producenci samochodów przechodzą z 400 V na 800 V w pojazdach elektrycznych nowej generacji, nowe przepisy w Europie, Chinach, Stanach Zjednoczonych i innych krajach zwiększają zapotrzebowanie na komponenty akumulatorów, które mają wytrzymać temperatury od 300°C do 1000°C przez dłuższy czas, do 15 minut” — mówi Brian Baleno, szef marketingu ds. transportu w firmie Solvay Materials. „Oczekuje się, że odpowiednie materiały utrzymają poziom ochrony izolacji elektrycznej, który zapewni pasażerom wystarczająco dużo czasu na opuszczenie pojazdu w przypadku ucieczki termicznej. Nasz nowy gatunek Xydar ® LCP łączy ten wysoki potencjał bezpieczeństwa z wyjątkową przetwarzalnością”.
Xydar ® LCP G-330 HH to wypełniony szkłem LCP do formowania wtryskowego, który zachowuje izolację elektryczną po wystawieniu na działanie temperatury 400°C przez 30 minut. Xydar ® LCP jest z natury polimerem trudnopalnym, bez użycia dodatków halogenowych lub bromowych. Ponadto zapewnia wyjątkową płynność i pomaga projektantom akumulatorów uzyskać cieńsze części niż jest to możliwe przy użyciu materiałów izolacyjnych modułów akumulatorów, takich jak poliwęglany lub aerożele. Został pomyślnie przetestowany z płytami formowanymi w typowych wymiarach 100 x 150 x 0,5 mm.
Xydar ® LCP ma sprawdzone dopasowanie do wielu zastosowań elektrycznych i elektronicznych, jak również do powlekania. Poza komponentami oświetlenia samochodowego, czujnikami, solenoidami i złączami, zaawansowane przykłady w e-mobilności obejmują cienkościenne wkładki szczelinowe stosowane w konstrukcji wirnika silnika trakcyjnego z napędem elektrycznym.
Xydar ® LCP G-330 HH rozszerza portfolio rozwiązań akumulatorowych Solvay, które obejmuje również Solef ® PVDF do spoiw i separatorów, Ryton ® PPS do złączy i odpowietrzników linii chłodziwa oraz Amodel ® PPA do złączy i szyn zbiorczych.