biester
Wiadomości

Game changer w opakowaniach kosmetycznych

Unilever wyposaża swoją markę Dove w opakowanie uzupełniające. Marka dezodorantów Dove wprowadziła na rynek swoje pierwsze opakowania wielokrotnego użytku. Składa się z obudowy ze stali nierdzewnej i elementu nadającego się do ponownego napełniania, wykonanego w 98% z recyklatu plastiku nadającego się do recyklingu.

Swoim rozwiązaniem opakowaniowym Dove realizuje cel, jakim jest unikanie plastikowych opakowań jednorazowego użytku. Według firmy, waga wszystkich opakowań jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych na całym świecie wyniosłaby około 12 miliardów ton do 2050 r., gdyby utrzymała się obecna dynamika ich użycia..

Obecnie Dove oferuje swoje dezodoranty uzupełniające w wybranych sklepach detalicznych w USA i Kanadzie, a także online za pośrednictwem stron internetowych, takich jak Amazon, Walmart, Target, Shoppers Drug Mart i London Drugs.

Opakowanie jest celowo kompaktowe i charakteryzuje się „elegancką, minimalistyczną estetyką”, za co otrzymało nagrodę reddot w 2021 roku.

Według firmy Dove nowe rozwiązanie w zakresie opakowań uzupełniających pozwala zaoszczędzić 54 procent plastiku w porównaniu z wcześniej używanymi opakowaniami. Firma oczekuje, że nowe opakowanie pozwoli uniknąć około 30 ton odpadów z tworzyw sztucznych tylko w pierwszym roku. Dove zakłada, że ​​konsumenci będą mogli uzupełniać zakupione opakowanie „w nieskończoność” i udziela „dożywotniej gwarancji” na kopertę ze stali nierdzewnej. Obowiązuje to tak długo, jak długo produkt jest aktywnie sprzedawany przez firmę.

Pod hasłem „Beauty Refilllution” Dove jest pierwszym dużym graczem, który odpowiada na trend uzupełniania kosmetyków i produktów do pielęgnacji skóry w obszarze dezodorantów. Do tej pory porównywalne rozwiązania oferowały jedynie takie start-upy jak Myro i byHumakind w USA czy Wild and Holy Pit w Niemczech. Teraz, gdy gigant marki, taki jak Dove, wkracza na etap Refill, jest to znaczące i stanowi duży krok dla branży kosmetycznej.

Dodaj ofertę pracy