Obecne alternatywy są nadal bardzo skomplikowane. Ciekawie, którzy dostawcy ostatecznie wygrają wyścig – i jak „oszczędne” mogą być ich rozwiązania.
Wyścig o rozwiązania wielokrotnego użytku w e-commerce nabiera tempa. Rozwój napędzany jest przede wszystkim pragnieniem konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju i presją ze strony organów regulacyjnych. Spojrzenie na wniosek Komisji Europejskiej dotyczący nowego rozporządzenia w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych pokazuje, jak konkretnie i masowo politycy podchodzą do tego problemu.
Wielu nowych dostawców zdaje się polegać na dość skomplikowanych rozwiązaniach. Ekscytujące będzie obserwowanie, jak bardziej usprawnione rozwiązania, takie jak te z Hey Circle, radzą sobie na rynku.
Aspekty środowiskowe
- Start-up oferuje pudełka i torby w różnych rozmiarach.
- Opatentowane rozwiązania są lekkie i można je oddać do zwrotu. Ich celem jest zminimalizowanie śladu klimatycznego podczas transportu.
- Stosowanie tych opakowań umożliwia 40-procentową redukcją emisji CO2 w porównaniu z jednorazowym rozwiązaniem opartym na włóknach.
- Opakowanie wielokrotnego użytku składa się w ponad 95 procentach z PP i resztkowej ilości PE. W przypadku obu rodzajów tworzyw sztucznych istnieją ustalone strumienie materiałów, które umożliwiają recykling pod koniec (pierwszego) cyklu życia.
- W dłuższej perspektywie z tak otrzymanego recyklatu mają powstać nowe opakowania transportowe wielokrotnego użytku o wysokiej zawartości recyklingu.