Amcor rozpoczął włąśnie współpracę badawczą analizującą bariery tlenowe z kanadyjską firmą zajmującą się zaawansowanymi materiałami Nfinite Nanotechnology.
Faza weryfikacji koncepcji projektu ma na celu dodanie bariery tlenowej w celu „poprawy wydajności” opakowań nadających się do kompostowania lub recyklingu, które często mogą być oparte na papierze i dla których osiągnięcie wysokich właściwości barierowych może być trudniejsze.
Technologia Nfinite mogłaby potencjalnie zastąpić metody osadzania próżniowego tlenku glinu lub tlenku krzemu. Według Amcor Nfinite koncentruje się na dodaniu dodatkowej bariery do istniejących materiałów wewnątrz opakowania i w bezpośrednim kontakcie z zawartością. Proces Nfinite wytwarza ultracienkie nanopowłoki, które są nakładane bez próżni, na wolnym powietrzu i przy dużych prędkościach, co może uczynić je potencjalnie bardziej opłacalną opcją.
6 kwietnia 2022 r. Amcor ogłosił swój program Lift-Off, „inicjatywę otwartego zaproszenia mającą na celu wspieranie start-upów na etapie zalążkowym, które koncentrują się na innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie opakowań i powiązanych technologiach”. Pięć miesięcy później firma Amcor wyłoniła Nfinite — wraz z firmą Bloom Biorenewables, która przetwarza odpady roślinne w chemikalia stosowane w opakowaniach — jako odbiorców po 250 000 USD w ramach inauguracyjnej rundy programu.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze wsparcia firmy Amcor w realizacji naszych ambicji związanych z dostarczaniem tej technologii nanopowłok do zastosowań opakowaniowych. Po zwiększeniu skali możemy zacząć szukać firm pilotażowych, które chcą wykorzystać tę technologię” – powiedział Chee Hau Teoh, dyrektor generalny Nfinite w komunikacie prasowym z 22 marca.
Trzeci startup — circolution, który koncentruje się na inteligentnych opakowaniach żywności wielokrotnego użytku — został zwycięzcą Lift-Off w lutym. Amcor sprawdził ponad 1000 startupów w ciągu ostatnich dwóch lat.
Firma planuje co roku organizować dwie lub trzy inicjatywy Lift-Off i zachęca startupy do składania wniosków. Priorytetowymi obszarami innowacyjności firmy są:
Biomateriały: zrównoważone alternatywy dla częściowego lub całkowitego zastąpienia obecnie używanych materiałów
Bariery i procesy : alternatywne technologie barier dla zrównoważonych rozwiązań, takich jak biomateriały lub papier
Papier: Aplikacje oparte na włóknach i papierze w celu „wyższej akceptacji konsumentów i klientów”
Recykling: Gospodarka o obiegu zamkniętym i waloryzacja odpadów z tworzyw sztucznych, na przykład poprzez recykling mechaniczny lub chemiczny
Inteligentne opakowania: aplikacje opakowań dla klientów i konsumentów, takie jak zaangażowanie konsumentów, personalizacja lub monitorowanie łańcucha dostaw
Modele biznesowe: Nowe technologie opakowaniowe i czynniki cyfrowe