biester
Wiadomości

Pierwsza inteligentna butelka na napoje

PepsiCo wprowadziło na rynek nową inteligentną butelkę dla swojej amerykańskiej marki napojów sportowych Gatorade. „Inteligentna” nakrętka butelki w połączeniu z aplikacją i plastrem potu do pomiaru w czasie rzeczywistym mówi sportowcom, kiedy nadszedł czas na picie. Nowa inteligentna butelka to ekscytujący przykład cyfryzacji i Internetu opakowań (IoP). Jest to dziedzina, która niewątpliwie ma przyszłość, chociaż branża nieco straciła ją z oczu. Łączy jednak w sobie rzeczywistą wartość dodaną dla marek i konsumentów. Jednak ważne jest, aby przemyśleć koncepcje IoP do końca.

Butelka PepsiCo Gatorade Smart Gx jest dostępna na Gatorade.com od października 2022 r. w cenie 69,99 USD. Zestaw zawiera butelkę, czteropak Gx Pods (koncentrat smakowy do wymieszania z wodą) oraz dwa plastry potowe Gx. Gatorade twierdzi, że butelka jest pierwszą na świecie „inteligentną” butelką do wyciskania i jedyną inteligentną butelką z aktywną podświetlaną nakrętką.

 Inteligentna nakrętka

Inteligentna nakrętka zawiera szereg czujników, które śledzą codzienne postępy użytkownika, a także poziom napełnienia butelki. Wyniki są wyświetlane przez serię małych diod LED w górnej części nakrętki. W ten sposób konsumenci nie tylko dowiadują się, kiedy nadszedł czas na drinka. Otrzymują również informację o konieczności uzupełnienia butelki.

 Aplikacja

Obecnie aplikacja Gatorade Gx jest dostępna tylko na system iOS firmy Apple. Jest promowana przez firmę jako spersonalizowana platforma żywieniowo-treningowa. Aby zacząć z niego korzystać, użytkownicy muszą zsynchronizować swoją inteligentną butelkę z aplikacją.

Następnie mogą korzystać z aplikacji, aby śledzić, ile płynów spożyli każdego dnia. Według Gatorade użytkownicy mogą również przeglądać wszystkie ważne dane dotyczące zdrowia i wyniki analiz w aplikacji Gx.

 Personalizacja

Ponieważ zapotrzebowanie na płyny jest różne w zależności od aktywności i budowy organizmu, pakiet Gx oferuje personalizację w postaci zindywidualizowanych porad dotyczących przyjmowania płynów.

Aby określić potrzebną ilość i odpowiedni czas, plaster zbiera dane. Wynik analizy danych jest przekazywany konsumentowi za pośrednictwem aplikacji lub inteligentnej nakrętki butelki. Aplikacja zapewnia również podstawowe porady dotyczące zapotrzebowania na płyny i ich spożycia.

 Źródło energii

Butelka Smart Gx ma wbudowany akumulator, który można ładować przez USB. Według firmy pełne naładowanie wystarcza na około trzy do pięciu dni.

 Dostawca IoP

Partnerem rozwojowym PepsiCo jest izraelska firma impacX. Założona w 2015 r. firma „Internet of Packaging” reklamuje się jako dostawca wody, witamin, suplementów i towarów konsumpcyjnych z połączonym doświadczeniem za pośrednictwem swojej platformy IoP.

 Mroczna egzystencja

Cyfryzacja i Internet Opakowań to niezwykle ekscytujący obszar. Niestety, nasza branża nieco straciła go z oczu z powodu wielu problemów operacyjnych i pilnych spraw do rozwiązania. Odpowiada za to dominacja zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym, a także liczne wyzwania związane z koronawirusem i wojną ukraińską z ich ogromnymi konsekwencjami.

 Witaj przyszłości

Ale odłożonych pomysłów nie należy porzucać. Ponieważ cyfryzacja i IoP oferują duży potencjał. To tutaj powstaje realna wartość dodana dla marek (uprawnienia) i konsumentów (zaspokojenie potrzeb). Aby jednak wykorzystać potencjał, koncepcje IoP muszą być przemyślane do końca. W centrum tego są trzy kwestie:

  • Treść: Oferta musi zapewniać rzeczywistą wartość dodaną.
  • Wezwanie do działania: wezwanie do działania musi rozbudzić konsumenta i zapewniać jego aktywację.
  • Kontekst: Oferta musi być umieszczona we właściwym kontekście. W przeciwnym razie sadzisz swoje cenne nasiona na nieurodzajnej glebie.
Dodaj ofertę pracy