W 2022 roku na całym świecie napełniono ponad 80 miliardów kapsułek, zarówno aluminiowych, jak i plastikowych. Kapsułki jednorazowe to dynamiczny segment rynku o złożonym łańcuchu wartości. Zmiany w tej branży są szybkie i napędzane przez rosnącą presję na zrównoważony rozwój i scenariusze końca życia, pozycjonowanie marki, a także trendy w zakresie konsumpcji organicznej.
Kontekst ograniczeń związanych z pandemią w latach 2020-2021 zwiększył popyt na kapsułki jednorazowe w Europie i Ameryce Północnej. Gwałtownie wzrosła zarówno sprzedaż detaliczna, jak i internetowa kapsułek, a anegdotyczne opinie branżowe mówią o 30-50% wzroście liczby blokad. Operacyjnie, przez pierwsze 2 blokady, napełnianie pracowało na pełnych obrotach i na zmiany, aby zapewnić bezpieczeństwo personelu. Część SKU została wyprzedana, co było związane z priorytetyzacją linii i optymalizacją operacji w celu ograniczenia czasów przezbrojeń. Druga połowa 2021 i 2022 roku przypominała bardziej normalny schemat sprzedaży, a skoki konsumpcji ustabilizowały się. Wzrost jest obecnie znacznie spowolniony.