Butelki wielokrotnego napełniania i użytku, produkowane z kopoliestru Tritan od amerykańskiego producenta żywic Eastman, do tej pory były lakierowane matowo. Greiner zapowiedział, że w przyszłości użyje przedmieszki z materiałem w jednolitym kolorze.
W trakcie przenoszenia produkcji zmieniono również wewnętrzną słomkę z HDPE: jest teraz formowana wtryskowo zamiast wytłaczania z rozdmuchem. Firma twierdzi, że pozwala to na bardziej precyzyjną produkcję słomki, oszczędzając dodatkowy krok procesowy. Greiner produkuje wieczka formowane wtryskowo z ABS, a silikonowe ustniki są dostarczane z zewnątrz.
W trakcie przenoszenia produkcji zmieniono również wewnętrzną słomkę z HDPE: jest teraz formowana wtryskowo zamiast wytłaczania z rozdmuchem. Firma twierdzi, że pozwala to na bardziej precyzyjną produkcję słomki, oszczędzając dodatkowy krok procesowy. Greiner produkuje wieczka formowane wtryskowo z ABS, a silikonowe ustniki są dostarczane z zewnątrz.
Opatentowany system AIR UP ma na celu dodanie smaku do konwencjonalnej wody z kranu tylko poprzez zapach. W tym celu na ustniku butelki umieszcza się „strączek” wypełniony aromatem. Przez słomkę pijący wciągają aromatyzowane powietrze do gardła wodą z kranu z butelki. Mówi się, że podczas wydychania cząsteczki zapachu są postrzegane jako smak.
„Nasz mózg myśli, że smakujemy wiśnię, brzoskwinię lub jabłko, ale konsumujemy tylko wodę” – powiedziała Magdalena Jüngst , założycielka air up. Marka rozpoczęła działalność w 2016 roku od pomysłu i teorii na temat połączenia neuronauki z projektowaniem; wprowadzenie na rynek nastąpiło w 2019 roku. Pięciu założycieli twierdzi, że zatrudnia obecnie ponad 300 osób.