Milion ton fusów z kawy w samych Niemczech
Każdego roku w samych Niemczech produkuje się ok. miliona ton fusów z kawy. Continental wykorzystuje ten cenny ekologiczny surowiec jako alternatywny wypełniacz, aby nadać swojej wysokiej jakości syntetycznej skórze wygląd i właściwości skóry naturalnej. Fusy z trzech filiżanek kawy trafiają na jeden metr kwadratowy skóry VyP Coffee. Pozwala to nie tylko uniknąć produkcji odpadów, ale także tworzenia gazów cieplarnianych, takich jak metan i dwutlenek węgla. Podczas produkcji materiału VyP Coffee (VyP to skrót od hybrydy winylu i poliuretanu), ponad 65% konwencjonalnych surowców chemicznych jest zastępowanych naturalnymi, odnawialnymi i pochodzącymi z recyklingu komponentami.
Jury konkursu European Green Award doceniło również zrównoważone podejście Continental do procesu produkcji, w którym jest wykorzystywana w 100% energia odnawialna, w większości samodzielnie wytwarzana, co pozwala na zmniejszenie emisji CO2 o 70%. W tym aspekcie firma wykazuje doskonałe praktyczne zastosowanie zrównoważonej komunikacji. Kolejny aspekt zauważony przez jury to spójne, uczciwe i trwałe warunki pracy dla swoich pracowników zapewniane przez Continental.
Zrównoważony rozwój siłą napędową innowacji
VyP Coffee jest uważane za kamień milowy w rozwoju zrównoważonych materiałów, ponieważ łączy w sobie wiele praktycznych właściwości. Opatentowana technologia laif sprawia, że materiał tapicerski jest oddychający, a tym samym zapewnia wysoki komfort siedzenia, nawet podczas długiego użytkowania w niesprzyjających warunkach, takich jak wysoka temperatura czy wilgotność. W hotelach, restauracjach i kawiarniach – w zasadzie wszędzie tam, gdzie ludzie spędzają dłuższy czas – znacznie zwiększa to komfort. Materiał jest wyjątkowy nie tylko ze względu na nietypowe wykorzystanie fusów z kawy jako składnika i zrównoważony proces produkcji, ale także z uwagi na wyjątkową trwałość oraz łatwość pielęgnacji, które również składają się na jego pozytywny profil ekologiczny. Sam produkt posiada niski ślad CO2, co także pozytywnie wpływa na ten aspekt.
Nagroda European Green Award wyraża krajowe i międzynarodowe uznanie dla szczególnych osiągnięć firm oraz osób prywatnych. Jury złożone z ekspertów nagradza ekologiczne, transparentne i innowacyjne produkty, zrównoważony design, zielony marketing, a także twórców zmian, którzy wnieśli znaczący wkład na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie. Konkurs European Green Award jest organizowany przez Europejski Instytut Zrównoważonego Rozwoju (EIAS).