Każda ze stacji posiada trzy miejsca parkingowe i umożliwia ładowanie w sposób szybki i mniej kosztowny w stosunku do stacji ogólnodostępnych. Również bieżące koszty przejazdów pojazdami elektrycznymi są znacznie, bo ponad trzykrotnie niższe niż w przypadku samochodów spalinowych. Docelowo Grupa Azoty ZAK planuje dalszą rozbudowę floty samochodów elektrycznych.
W obszarze naszych zainteresowań mieszczą się wszelkie technologie, które prowadzą do zmniejszania śladu węglowego. Dotyczy to zarówno procesów produkcyjnych czy inwestycyjnych, jak i segmentów wspierających główną działalność, takich jak logistyka. Każdy kolejny zakupiony przez spółkę pojazd będzie niskoemisyjny – podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Grupy Azoty ZAK i wiceprezes zarządu Grupy Azoty S.A.
Wykorzystywanie w procesach logistycznych przyjaznych środowisku środków transportu jest spójne z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu oraz Strategią Grupy Azoty, opartą na zasadach zrównoważonego rozwoju. Na cele związane z eksploatacją pojazdów elektrycznych Grupa Azoty ZAK otrzymała dotację Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 151 tys. zł, przyznaną w ramach programu „Wspieramy elektromobilność”.