W przypadku produktów Tesco 500 g chudego steku wołowego z 5% zawartością tłuszczu i 500 g mielonej wołowiny z 20% zawartością tłuszczu, opakowanie zostanie wprowadzone do większej liczby sklepów i linii, jeśli uzyska pozytywną reakcję konsumentów. Uważa się, że jego lekko napompowana konstrukcja „poduszki” utrzymuje mięso mielone w „idealnym” stanie bez jego ściskania.
Ta konstrukcja jest mniejsza niż poprzednie rozwiązanie z tacami, co wymaga mniejszej liczby ciężarówek do ich transportu i optymalizacji miejsca na półkach supermarketów w celu zwiększenia dostępności. Jednocześnie zawiera taką samą ilość mielonego mięsa jak poprzednie opakowanie.
Tesco informuje również, że opakowanie można poddać recyklingowi wraz z innymi miękkimi tworzywami sztucznymi w punktach recyklingu przed sklepami. „Oprócz szukania wysokiej wartości podczas zakupów, klienci chcą widzieć mniej plastikowych opakowań w swoich wózkach” – wyjaśnił Dom Morrey, dyrektor handlowy Fresh w Tesco. „Opakowania poduszek są korzystne dla obu stron: utrzymują mięso mielone w idealnym stanie, a jednocześnie wymagają znacznie mniej plastiku.