Chociaż istniejące etykiety w pełni nadają się do recyklingu, to ich usunięcie zmniejszy ilość wykorzystywanego materiału opakowaniowego i wyeliminuje potrzebę oddzielania elementów opakowania przed recyklingiem butelki.
W związku z tym etykiety pojedynczych butelek Sprite i Sprite Zero o pojemności 500 ml zostaną usunięte, a wytłoczone logo zajmie ich miejsce z przodu opakowania. Informacje o produkcie i wartościach odżywczych zostaną wygrawerowane laserowo z tyłu butelki.
Mówi się już, że butelki są wykonane w 100% z PET pochodzącego z recyklingu. Zielone i przezroczyste zakrętki pozwolą odróżnić odpowiednio napoje Sprite i Sprite Zero.
W ośmiu sklepach Tesco Express w Brighton and Hove, Bristolu, Londynie i Manchesterze dostępne będą produkty w limitowanej kolekcji od stycznia do marca 2024 r.
„Chcemy pomóc stworzyć przyszłość, w której plastikowe opakowania napojów zawsze będą miały więcej niż jedno życie” – wyjaśnił Dusan Stojankic, wiceprezes ds. operacji franczyzowych, GB&I w Coca-Cola w Wielkiej Brytanii. „Etykiety zawierają cenne informacje dla konsumentów, ale dzięki technologii możemy teraz wypróbować inne sposoby udostępniania tych informacji, jednocześnie zmniejszając ilość używanych opakowań.
„Rezygnacja z etykiet może wydawać się małym krokiem, ale jest to jeden z kilku sposobów, jaki badamy, jak ułatwić recykling, zminimalizować ilość odpadów i zminimalizować wpływ naszych opakowań na środowisko”.