Zagrożonych jest ok 5 000 miejsc pracy w spółce matce i spółkach zależnych. Eissmann zajmował się głównie produkcją elementów wyposażenia wnętrz aut. Kryzys w branży motoryzacyjnej pogłębia się nieubłaganie. Eissmann Automotive nie jest pierwszym i nie ostatnim dostawcą, który popadł w kłopoty finansowe. Dostawcy tacy jak ZF Friedrichshafen, Continental, Michelin i Goodyear musieli już redukować zatrudnienie i zamykać fabryki.
Jednak na firmę Eissmann Automotive wpływają również inne czynniki. Spółka stwierdziła, że podjęte w ostatnich miesiącach działania restrukturyzacyjne nie są w stanie zrekompensować obciążeń spowodowanych recesją. Ponadto w Niemczech rosły koszty energii i materiałów, a także zmiany stóp procentowych. Pracownicy, z których 1 000 pracuje w Niemczech, otrzymają w ciągu najbliższych trzech miesięcy środki z tytułu niewypłacalności.
W Polsce działa spółka zależna Eissmann Automotive Polska, która w okresie 1.04.2021 - 31.12.2022 miała 15,5 mln PLN przychodów i prawie 6 mln PLN straty netto. Średnie zatrudnienie w tym czasie wyniosło 86 osób. Ok. 30% wartości sprzedaży lokowano w Polsce, reszta trafiała na rynki UE. Niedawno podjęto decyzję o przeniesieniu większej ilości produkcji z Niemiec.