Gentlebrand Design Agency podpisało umowę z Zelda Water, nowym projektem w sektorze wód mineralnych. Butelka Zelda no label jest w całości wykonana z BioPET, w pełni odnawialnego materiału pochodzenia biologicznego, który ma łączyć walory estetyczne z odpowiedzialnością za środowisko, zaprojektowanego tak, aby sprostać potrzebom coraz bardziej świadomego ekologicznie rynku.
Cechą charakterystyczną projektu jest integracja technologii Smartweight, która ma optymalizować każdy etap cyklu życia produktu, jednocześnie zmniejszając wpływ na środowisko. Dzięki wyeliminowaniu etykiety zwiększa się możliwość recyklingu produktu, ponieważ zmniejsza się mieszanka materiałów użytych do produkcji opakowania. Butelka jest dostępna w czterech formatach (20 cL, 33 cL, 55 cL i 150 cL).
To opakowanie jest zrównoważone dzięki swojemu biopochodnemu pochodzeniu i wysokiej podatności na recykling. Podstawowe materiały użyte do jego produkcji są łatwe do recyklingu zgodnie z normami europejskimi, zgodnie z wytycznymi RecyClass. Oznacza to, że po spełnieniu swojego celu opakowanie można wydajnie przetworzyć i ponownie wykorzystać w nowych materiałach – co pomaga zmniejszyć ilość odpadów i zapotrzebowanie na zasoby pierwotne.
Przewidziane rozwiązanie na koniec cyklu życia tego opakowania to pełna możliwość recyklingu, umożliwiająca prawdziwy proces recyklingu „od butelki do butelki”. Po użyciu opakowanie można zebrać, przetworzyć i przerobić na nowe butelki w ramach tego samego tradycyjnego strumienia recyklingu PET.