Co roku w konkursie Amcor Rigid Packaging Bottles of the Year nagradzane są najlepsze innowacyjne i odpowiedzialne koncepcyjnie projekty opakowań, które odpowiadają najnowszym trendom w preferencjach konsumentów w segmentach napojów, alkoholi i wina, żywności i nabiału, środków czystości i higieny osobistej oraz opieki zdrowotnej.
„Program Butelki Roku nagradza najlepsze projekty opakowań” — powiedział Terry Patcheak, wiceprezes ds. badań i rozwoju, zrównoważonego rozwoju i zarządzania projektami w Amcor Rigid Packaging. „Nasi projektanci nieustannie przesuwają granice tego, co jest możliwe w przypadku opakowań, i jesteśmy dumni, że możemy podkreślić to myślenie w tym programie. W ramach Bottles of the Year naszym celem jest zilustrowanie, w jaki sposób ewoluujące trendy konsumenckie i najnowsza technologia w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych PET mogą napędzać postęp w przyciągających wzrok projektach, ulepszone doświadczenia konsumentów i odpowiedzialne wybory dotyczące opakowań, które spełniają nowe minimalne standardy PCR”.
Kolekcja pięciu wzorów butelek, zwanych Butelkami Roku, jest gotowa do udoskonalenia w celu wprowadzenia na rynek. Projekty podkreślają wyjątkowe, innowacyjne możliwości pakowania dla marek działających na rynku napojów, alkoholi i wina, żywności i nabiału, środków czystości i higieny osobistej oraz opieki zdrowotnej.
„Butelki zaprezentowane w tegorocznej edycji zostały zaprojektowane tak, aby odpowiedzieć na niektóre z najbardziej palących obaw klientów i konsumentów” – dodał Patcheak. „Na przykład butelka zaprojektowana dla segmentu domu i urody odpowiada na obawy konsumentów dotyczące opakowań jednorazowego użytku, tworząc opakowanie z wkładami wielokrotnego użytku. Nasza butelka na produkty medyczne podkreśla poczucie sprawczości konsumentów i wygodę domu dzięki współczesnej interpretacji butelek aptecznych”.
Trendy konsumenckie kształtujące butelki roku
Oprócz szczególnych cech wzorniczych tegoroczne butelki zaprojektowano tak, aby odpowiadały następującym trendom w zakresie opakowań skupionych na potrzebach konsumentów*:
- Nowoczesna nostalgia: klasyczne kształty i branding łączą się z nowoczesną wydajnością, tworząc mieszankę emocjonalnej opowieści i odpowiedzialnego projektowania. Trend ten oznacza powrót kultowych stylów opakowań wykonanych z ulepszonych materiałów, funkcjonalnych i nadających się do recyklingu, co zaspokaja zarówno sentymenty, jak i kładzie nacisk na zrównoważony rozwój. Butelki odzwierciedlają tradycję marki, a jednocześnie zwiększają widoczność na półce i wspierają cele gospodarki o obiegu zamkniętym. Nasza Butelka Zdrowia Roku wyróżnia się walorami estetycznymi i nostalgicznym designem, który zapewnia konsumentom poczucie komfortu i znajomości. A nasza Butelka na Żywność Roku jest intuicyjna, funkcjonalna i estetyczna, co stanowi wartość dla konsumentów.
- Przenośność połączona z jakością: Konsumenci oczekują, że produkty będzie można zabrać ze sobą wszędzie, a ten trend w zakresie opakowań został zaprojektowany z myślą o tym, jak ludzie się przemieszczają, oferując trwałe, lekkie i łatwe w użyciu formaty. To trend, który zapewnia poczucie luksusu i przenośność bez poświęcania poczucia marki, ochrony produktu lub odpowiedzialności za środowisko. Nasza Butelka Roku na Zdrowie i Uroda podkreśla zrównoważony rozwój, możliwość ponownego użycia i pozytywne zmiany w eleganckiej, wysokiej jakości estetyce.
- Przejrzystość jest wiarygodna: ten trend w opakowaniach charakteryzuje się czystą estetyką, która odzwierciedla wartości stojące za produktem. Jest prosty, przejrzysty i pozbawiony zbędnych elementów rozpraszających uwagę. Kładzie nacisk na opływowe opakowanie, które odzwierciedla zaangażowanie marki na rzecz przejrzystości i jakości. Nasza Butelka Roku na Alkohole i Wina to udoskonalona wersja tradycyjnej aluminiowej puszki RTD, stworzona w lekkim, odpornym na stłuczenia, przenośnym i personalizowanym opakowaniu, które idealnie nadaje się do koktajli na wynos i na festiwale. Nasza Butelka na Napój Roku wyróżnia się personalizacją i możliwością ponownego wykorzystania dzięki wymiennym wkładom i saszetkom.
Projekty butelek prezentowane w programie Butelki Roku są efektem wielodyscyplinarnej współpracy między działem marketingu, działem wzornictwa przemysłowego naszego wewnętrznego studia projektowego ScorCreative oraz działem rozwoju produktu. Członkowie tych zespołów spotykają się, aby łączyć swoje nowatorskie pomysły w innowacyjne koncepcje, które przełamują tradycyjne normy, potwierdzając tym samym pozycję firmy Amcor jako lidera branży w zakresie innowacji w zakresie opakowań.