chem
Wiadomości

Wkładka RFID Checkpoint do mikrofalówek

Firma Checkpoint Systems zaprezentowała Chinook, wkładkę RFID przeznaczoną do wielokrotnego użytku opakowań żywności; rozwiązanie to ma ułatwić śledzenie łańcucha dostaw bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i trwałości mikrofal.

Dyrektywa w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych nakłada obowiązek, aby do 2030 r. wszystkie opakowania nadawały się do ponownego użycia lub poddania recyklingowi. Jednocześnie wprowadza również zakaz stosowania jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych na określone produkty.

W odpowiedzi na to opatentowana wkładka Chinook została zaprojektowana jako „wytrzymałe i niezawodne” rozwiązanie, które zachowuje bezpieczeństwo żywności i funkcjonalność RFID, ułatwiając jednocześnie ponowne wykorzystanie w wielu cyklach.

Mówi się, że nadaje się do stosowania na różnych materiałach opakowaniowych, w tym plastiku i szkle, a także do pośredniego kontaktu z żywnością – zgodnie z pogłoskami, zgodnie z obowiązującymi normami.

Oficjalne testy przeprowadzone przez Europejskie Centrum Kompetencji EPC najwyraźniej wykazały, że Chinook utrzymuje ponad 50% maksymalnego zasięgu odczytu po 45 cyklach mikrofalowych w ustalonych wcześniej warunkach testowych.

„Ogólnie rzecz biorąc, znacznik Chinook firmy Checkpoint okazał się solidnym i niezawodnym transponderem, dzięki czemu doskonale nadaje się do zastosowań wymagających częstego narażenia na działanie mikrofal, zapewniając jednocześnie stałą wydajność RFID”.

Potencjalne zastosowania obejmują restauracje, usługi cateringowe, sieci fast food, usługi dostawcze i imprezy masowe. Oczekuje się, że Chinook umożliwi ponowne wykorzystanie i „bardziej efektywną” kontrolę zapasów.

Checkpoint Systems zaleca również, aby supermarkety i sieci handlowe korzystały z tej wkładki i zapewniały pełną identyfikowalność, dzięki czemu będą mogły kontrolować produkty świeże, mrożone, podgotowane i sprzedawane luzem, a także usprawnić wydajność operacyjną.

Oczekuje się również, że sektor żywności przetworzonej odniesie korzyści z lepszej identyfikowalności produktu od miejsca pochodzenia aż do konsumenta końcowego.

Jednocześnie mamy nadzieję, że nowa wkładka przyczyni się do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych i promowania gospodarki o obiegu zamkniętym.

Dodaj ofertę pracy