Promieniowanie słoneczne, a zwłaszcza światło podczerwone, jest uważane za „główny czynnik” powodujący wzrost temperatury tworzyw sztucznych – ciemniejsze kolory powodują wzrost temperatury o ponad 20 stopni w ciągu kilku minut.
Zakłada się, że w ekstremalnych warunkach polimery mogą osiągać temperaturę od 75 do 80 stopni. W takiej sytuacji istnieje ryzyko ich odkształcenia, utraty właściwości mechanicznych i skrócenia żywotności.
Historycznie rzecz biorąc, producenci unikali tego problemu, ograniczając stosowanie ciemniejszych tworzyw sztucznych w zastosowaniach zewnętrznych, a zamiast tego stawiając na jaśniejsze kolory. Jak wyjaśnia Delta Tecnic, ogranicza to możliwości projektowania produktów i czasami nie zaspokaja potrzeb rynku.
Rozwiązaniem jest wykorzystanie chłodnych pigmentów, które najwyraźniej pochłaniają mniej promieniowania podczerwonego i ograniczają wzrost temperatury, nawet przy „intensywnych” kolorach. Zapobieganie deformacjom wydłuża żywotność części z tworzywa sztucznego, zmniejszając potrzebę wymiany komponentów, a tym samym zużycie zasobów.
Mimo że pigmenty te same w sobie mogą być drogie, firma Delta Tecnic postanowiła zrównoważyć wydajność cieplną i koszty, opracowując własną metodologię łączenia chłodnych i konwencjonalnych pigmentów.
Podobnie dostosowuje swoje plastikowe części do potrzeb poszczególnych klientów. Zamawia bezbarwną bazę i projektuje specjalną formułę pigmentu, która następnie przechodzi „rygorystyczny” test Build Up Test w laboratorium Delta Tecnic – tzn. jest wystawiana na działanie źródła promieniowania podczerwonego, aby symulować światło słoneczne, a temperatura komponentu jest rejestrowana w czasie przez „wysoce precyzyjną” sondę temperatury.
Stąd można porównać zachowanie termiczne formulacji z konwencjonalnymi alternatywami, a cenę dostosować do wymagań klienta. Firma twierdzi, że dzięki temu jej rozwiązania są nawet o 30% bardziej opłacalne niż konkurencji. Dzięki temu możliwe stanie się udostępnienie intensywniejszych i w pełni konfigurowalnych kolorów, co pomoże producentom wyróżnić swoje produkty na tle konkurencji.