Tacki będą używane do pakowania pięciu odrębnych przepisów w stylu francuskim i włoskim z serii Mon Trio Gourmand Williama Saurina, z których każdy zawiera mięso lub rybę, skrobiową żywność i warzywo. Oddzielenie trzech głównych składników umożliwia konsumentom wybór, czy wymieszać je podczas posiłku.
Współpracując ściśle z klientem, Amcor opracował tacę z przegródkami o różnych rozmiarach, uwzględniającą różne rozmiary, tekstury i gęstości wszystkich składników. Jednocześnie taca musiała spełniać inne kluczowe wymagania Cofigeo — nadawać się do pracy na istniejących liniach napełniających, być wyjmowana ze stosu, nadawać się do retorty, zapewniać skuteczną barierę tlenową i zapewniać łatwość użytkowania dla końcowego konsumenta.
„To był trudny projekt, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego kształt, aby tacka była jak najcieńsza, ale dzięki wsparciu technicznemu Amcor udało nam się osiągnąć taką samą grubość ścianki jak w naszej standardowej wersji z jedną komorą” — powiedział Jean-Michel Perquin, kierownik ds. badań i rozwoju w dziale opakowań w Cofigeo Group. „Co równie ważne, pomimo różnych składników w pięciu posiłkach, wszystkie są sprawnie napełniane na linii”.
Wielowarstwowa tacka PP zawiera barierę, która zapewnia ponad 12 miesięcy trwałości w temperaturze pokojowej dla pięciu posiłków. Tacka jest produkowana z koncentratu terakotowego bliskiej podczerwieni (NIR), co zapewnia, że może być rozpoznawana przez czujniki NIR w zakładach recyklingu.
„Reakcja konsumentów na tackę była bardzo pozytywna” — powiedział Benjamin Margerand, William Saurin Marketing Product Manager. „Swoboda rozdzielenia lub wymieszania trzech składników przepisu okazała się popularna, a tacka jest na tyle praktyczna, że konsumenci mogą jeść bezpośrednio z niej. Rzeczywiście, w testach przedpremierowych, w zależności od przepisu, do 80% konsumentów stwierdziło, że planują jeść bezpośrednio z tacki. Kolor również został dobrze przyjęty”.
„Amcor jest zaufanym dostawcą Cofigeo od wielu lat i mamy doskonałe relacje z tą firmą” – podsumował Jean-Michel. „W rezultacie proces rozwoju był łatwy i dziękuję zespołowi Amcor za wszystko, co zrobili, aby wesprzeć nas w trakcie projektu. Zawsze byli profesjonalni i nawet gdy pojawiały się komplikacje, potrafili zidentyfikować najlepsze rozwiązania”.