Wtryskarka powstała, aby sprostać potrzebom producentów pojazdów elektrycznych, którzy wymagają lekkich komponentów z tworzyw sztucznych lub materiałów kompozytowych, takich jak zderzaki i klapy bagażnika lub pojemniki na akumulatory.
17,4 metra długości , prawie 10% mniej niż maszyna hydrauliczna o tej samej sile zacisku, nowa J4000F-22000H ma objętość wtrysku 22 000 cm³ , co odpowiada prawie 19 kg polipropylenu na strzał. Pod względem produktywności JSW informuje o ograniczonym cyklu biegu jałowego, co zwiększa produktywność o 10% w porównaniu z maszynami hydraulicznymi najnowszej generacji. Ponadto, dzięki napędowi elektrycznemu z opatentowaną technologią, produkcja jest bardziej stała , a czasy rozruchu maszyny są skrócone .
Korzyści są również widoczne w zapotrzebowaniu na energię: w porównaniu do konwencjonalnej hydrauliki o tym samym tonażu, zużycie byłoby o 15-20% niższe, użycie wody chłodzącej jest zmniejszone o połowę , a oleju hydraulicznego o 70% . Według JSW roczna emisja CO2 może zostać zmniejszona o 15-20%, uzyskując oszczędności na kosztach operacyjnych wynoszące około 20%.
Wśród cech konstrukcyjnych japońska firma wskazuje na bardzo sztywną płytę uchwytu formy, wydajną ruchomą podporę płyty dzięki dużemu przekrojowi i zastosowaniu rolek o dużej średnicy oraz płaskiej podstawy, co zapewnia dłuższą żywotność zespołu zaciskowego.
JSW Plastics Machinery Europe Sp. z o.o. sprzedająca wstryskarki japońskiego producenta w Polsce i Europie odnotowała w 2024 sprzedaż netto na poziomie 17,6 mln PLN i stratę netto 2,3 mln PLN.