chem
Wiadomości

Platforma do analizy odpadów oparta na AI

Unilever , Amcor i Asahi należą do pierwszych firm, które testują Deepnest, „pierwszą na świecie” platformę Greyparrot do analizy odpadów opartą na sztucznej inteligencji, która dostarcza markom dane na temat odpadów nadających się do recyklingu na poziomie produktu i wypełnia luki w wiedzy.

Greyparrot wyjaśnia, że ​​brak dostępnych danych i ograniczenia infrastruktury odpadowej pozostawiają firmy w niewiedzy na temat końcowego przetwarzania ich opakowań. Z kolei marki dóbr konsumpcyjnych nie mogą wykorzystywać rzeczywistych wskaźników recyklingu do informowania o innowacjach produktowych, centrach testowych lub działaniach konsultacyjnych.

Jednocześnie podatki od opakowań z tworzyw sztucznych i opłaty EPR mają kosztować globalne przedsiębiorstwa nawet 100 mld USD rocznie do 2040 r., a mimo to szacuje się, że ok. 95% pakowań z tworzyw sztucznych jest wyrzucanych po pierwszym użyciu.

Odpowiedzią Greyparrot jest Deepnest, który został zaprojektowany do śledzenia wydajności opakowań według marki, materiału, typu produktu i regionu. Korzystając z systemów kamer Greyparrot Analyzer AI w zakładach odzyskiwania materiałów, śledzi opakowania w systemie odpadów i rejestruje, które jednostki są sortowane, poddawane recyklingowi lub gubione.

Zebrane dane przyczyniają się do powstania, jak opisuje to Greyparrot, „najbardziej kompleksowej” bazy danych dotyczącej odpadów opakowaniowych z gospodarstw domowych. Dane te mogą być wykorzystywane przez marki do uzupełniania luk w wiedzy oraz udoskonalania ich produktów i modeli biznesowych.

W szczególności Deepnest oferuje praktyczne informacje i generuje rekomendacje, które pomagają klientom poprawić wskaźniki zrównoważonego rozwoju ich opakowań na priorytetowych rynkach, obejmujące skład materiału, kształt i kolor.

Marki mogą używać platformy, aby porównywać swoje wyniki w zakresie recyklingu z wynikami konkurentów rynkowych i ze standardami kategorii; testować i porównywać formaty opakowań w ramach submarek, zanim zostaną one wprowadzone do całego portfolio; a także pomóc ocenić wpływ swoich innowacji w zakresie opakowań, interwencji w zakresie gospodarki obiegu zamkniętego i działań badawczo-rozwojowych.

Obecnie uważa się, że systemy Greyparrot Analyzer przetwarzają rocznie ponad 40 miliardów odpadów w ponad 20 krajach i wykrywają materiały pochodzące z recyklingu o wartości 1 miliarda dolarów (848 740 000 euro) w monitorowanych przez siebie strumieniach odpadów. Jeśli zostaną wdrożone globalnie, przewiduje się, że do 2040 r. wygenerują do 100 miliardów dolarów (84 921 000 000 euro) wartości nadającej się do recyklingu rocznie.

Ogólnie rzecz biorąc, Deepnest stawia sobie za cel obniżenie ryzyka finansowego i pomoc markom w zachowaniu większej ilości odpadów nadających się do recyklingu w ich własnym łańcuchu wartości.

„Termin „odpady” jest sam w sobie błędny – nasze dane pokazują, że materiały pochodzące z konsumpcji są warte miliardy dla naszej światowej gospodarki” – stwierdził Ambarish Mitra, współzałożyciel Greyparrot. „Przez zbyt długi czas marki musiały działać z niewielką widocznością końca cyklu życia swoich opakowań.

„Udostępnianie markom rzeczywistych danych na temat możliwości recyklingu ich produktów daje im ogromną przewagę konkurencyjną, a właśnie do tego został zaprojektowany Deepnest. W miarę zaostrzania się przepisów i wzrostu wymagań konsumentów zwycięzcami będą ci, którzy działają na podstawie informacji w czasie rzeczywistym — i potrafią to udowodnić”.

Dr Liz Smith, globalna dyrektor ds. badań i rozwoju dezodorantów w firmie Unilever, dodała: „Narzędzia do analizy odpadów oparte na sztucznej inteligencji mają ogromny potencjał, aby zapewnić nową widoczność tego, w jaki sposób opakowania są faktycznie sortowane i przetwarzane w rzeczywistych systemach recyklingu.

„Naszym celem jest zmniejszenie zużycia pierwotnego plastiku i sprawienie, aby nasze opakowania plastikowe nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania – a tego typu spostrzeżenia mogą mieć kluczowe znaczenie dla przyszłego projektowania opakowań, umożliwienia recyklingu w praktyce i na dużą skalę oraz zwiększenia podaży wysokiej jakości materiałów pochodzących z recyklingu”.

„Asahi Beverages poczyniło duże postępy w zakresie zrównoważonych opakowań, w tym przejście na butelki w 100% z recyklingu dla marek takich jak Pepsi Max, Solo, Schweppes i Sunkist” — powiedziała Sandra Gibbs, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Asahi Beverages. „Prowadzimy również największy w Australii zakład recyklingu PET — joint venture z Coca-Cola Europacific Partners — i szukaliśmy danych w czasie rzeczywistym, aby pomóc zmaksymalizować jego wpływ.

„Dlatego zainstalowaliśmy Greyparrot Analyzers, aby odblokować dane operacyjne w celu poprawy jakości i wydajności recyklingu. Deepnest może przekształcić te dane w spostrzeżenia, aby od samego początku kierować inteligentniejszym projektowaniem opakowań.

„Badamy, w jaki sposób ta technologia może nam pomóc wdrożyć podejście oparte na danych w całym cyklu życia opakowania, co przybliży nas do 100% opakowań o obiegu zamkniętym”.

Mark Roberts, dyrektor ds. gospodarki o obiegu zamkniętym w Amcor, dodał: „Branża opakowaniowa opiera się na testach laboratoryjnych i modelach oprogramowania, aby przewidywać możliwość recyklingu rozwiązań opakowaniowych, ale brakuje rzeczywistych danych, biorąc pod uwagę ogromne zasoby, jakie byłyby potrzebne do uzyskania rzeczywistych danych o odpadach na dużą skalę z działających zakładów.

„Dzięki opartej na sztucznej inteligencji inteligencji Greyparrot, Deepnest odblokowuje rzeczywiste dane dotyczące możliwości recyklingu, których brakowało w łańcuchu danych o opakowaniach”.

Dodaj ofertę pracy