meyer
Wiadomości

Butelki na wodę bez etykiet

Sam's Club, sieć supermarketów dostępna wyłącznie dla członków, należąca do Walmartu, wprowadziła w swoich sklepach w Chinach butelki na wodę bez etykiet. Działanie to ma na celu zmniejszenie zużycia plastiku, tuszu i energii, a jednocześnie ułatwienie recyklingu.

Woda marki Sam's Club sprzedawana jest w opakowaniach zbiorczych, a informacje o jej wartościach odżywczych znajdują się na opakowaniu zewnętrznym. Woda pochodzi z trzech chronionych zasobów wodnych w Chinach: jeziora Qiandao w prowincji Zhejiang, jeziora Wanlv w prowincji Guangdong i zbiornika Danjiangkou w prowincji Hubei.

Walmart twierdzi, że opakowania są „strategicznym priorytetem” pozwalającym na zmniejszenie śladu węglowego firmy.

Według giganta handlu detalicznego Sam's Club China unowocześnia opakowania wielu swoich produktów, usuwając „niepotrzebny” plastik i wykorzystując więcej materiałów nadających się do recyklingu. Jest to część szerszych celów Walmartu w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także projektu Gigaton.

Firma uruchomiła Projekt Gigaton w 2017 roku, wspólnie z dostawcami i organizacjami pozarządowymi. Celem jest redukcja lub uniknięcie emisji gazów cieplarnianych o 1 miliard ton do 2030 roku. Jednak na początku roku sprzedawca ogłosił, że spodziewa się nieosiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju opakowań na 2025 rok.

Dodaj ofertę pracy