biester
Puls Branży

GREINER produkuje butelki AIR UP

Austriacki Greiner Packaging przejął produkcję butelek wielokrotnego użytku Air Up od chińskiego przetwórcy. Powodem zmiany ma być logistyka, czyli krótsze trasy transportu dla dystrybucji w Europie.

Butelki wielokrotnego napełniania i użytku, produkowane z kopoliestru Tritan od amerykańskiego producenta żywic Eastman, do tej pory były lakierowane matowo. Greiner zapowiedział, że w przyszłości użyje przedmieszki z materiałem w jednolitym kolorze.

W trakcie przenoszenia produkcji zmieniono również wewnętrzną słomkę z HDPE: jest teraz formowana wtryskowo zamiast wytłaczania z rozdmuchem. Firma twierdzi, że pozwala to na bardziej precyzyjną produkcję słomki, oszczędzając dodatkowy krok procesowy. Greiner produkuje wieczka formowane wtryskowo z ABS, a silikonowe ustniki są dostarczane z zewnątrz. 
Opatentowany system AIR UP ma na celu dodanie smaku do konwencjonalnej wody z kranu tylko poprzez zapach. W tym celu na ustniku butelki umieszcza się „strączek” wypełniony aromatem. Przez słomkę pijący wciągają aromatyzowane powietrze do gardła wodą z kranu z butelki. Mówi się, że podczas wydychania cząsteczki zapachu są postrzegane jako smak.
„Nasz mózg myśli, że smakujemy wiśnię, brzoskwinię lub jabłko, ale konsumujemy tylko wodę” – powiedziała Magdalena Jüngst , założycielka air up. Marka rozpoczęła działalność w 2016 roku od pomysłu i teorii na temat połączenia neuronauki z projektowaniem; wprowadzenie na rynek nastąpiło w 2019 roku. Pięciu założycieli twierdzi, że zatrudnia obecnie ponad 300 osób.
Dodaj ofertę pracy