Po czterech kwartałach 2016 skonsolidowane przychody spółki wspięły się na poziom 153,2 mln zł, co wobec 140,2 mln zł uzyskanych rok wcześniej stanowi wzrost o 9,3 % r/r. W tym samym okresie grupa wypracowała zysk netto w wysokości 8,6 mln zł, uzyskując stopę zysku netto 5,6 %. Ponadto wartość wskaźnika EBITDA osiągnęła poziom 21,9 mln zł przy stopie EBITDA wynoszącej 14,3 %.
– Mamy za sobą kolejny udany rok. Od wielu lat udowadniamy, że Plast-Box to dobra spółka, która systematycznie się rozwija – mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box S.A.
Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. po 12 miesiącach 2016 osiągnęły wartość 135,6 mln zł i były wyższe o 11,4 % r/r. Przy tym poziomie przychodów słupska spółka podniosła wartość EBITDA o 12,7 % r/r do 15,1 mln zł, jednocześnie zwiększając zysk netto o 27,2 % do 6,6 mln zł.
Ukraińska spółka Plast-Box w tym samym czasie przyniosła blisko 225,5 mln UAH przychodów ze sprzedaży, 36,6 mln UAH EBITDA oraz 17,6 mln UAH zysku netto.
– Poprawa sytuacji makroekonomicznej na Ukrainie sprzyja interesom naszej fabryki zlokalizowanej w tym kraju - stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu. – W 2016 roku spółka córka osiągnęła wyrażony w hrywnach 19,3 % wzrost sprzedaży – informuje.
Plast-Box należy do najnowocześniejszych producentów twardych opakowań z tworzyw sztucznych w Europie. Jest dostawcą zamykanych wiader plastikowych oraz pojemników do renomowanych firm branży spożywczej, a także chemicznej i budowlanej. Podstawowy asortyment produkcji stanowią zaawansowane technologicznie wiadra, których sprzedaż w 2016 roku odpowiadała za 81,4 % przychodów grupy.
Produkty Plast-Box są eksportowane do zdecydowanej większości krajów Unii Europejskiej w tym między innymi do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, Skandynawii oraz na Wschód – głównie na Ukrainę i do Rosji. W 2016 roku eksport stanowił 58,4 % całkowitej sprzedaży grupy. Plast-Box systematycznie zwiększa eksport do krajów Unii Europejskiej. Sprzedaż na rynki unijne po 12 miesiącach 2016 roku wzrosła o 9,2 % do 54,6 mln zł i stanowiła 35,6 % udziału w przychodach grupy. W 2016 roku wzrosła również sprzedaż krajowa tj. o 4,6 % r/r do poziomu 63,7 mln zł.