W ramach strategii 4R – Remove, Reduce, Reuse, Recycle (usuń, zredukuj, użyj powtórnie, przetwórz) – Tesco stara się eliminować użycie plastiku w opakowaniach produktów. Tam, gdzie tworzywa są niezbędne, by zapobiegać marnowaniu żywności, detalista chce wraz z producentami ograniczać opakowania do absolutnego minimum.
Sieć zadeklarowała, że do końca 2020 r. wyeliminuje z produktów marki własnej miliard sztuk plastiku. Aby to osiągnąć, będzie eliminować małe torebki plastikowe, używane do pakowania warzyw, owoców i pieczywa luzem. Zrezygnuje też z plastikowych tacek, na których pakowane są dania gotowe do spożycia. Usunie także podwójne zabezpieczenia na pojemniczkach z jogurtami czy kremami, słomki dodawane do napojów w kartonach oraz torby foliowe, w które pakowana jest odzież.
– Nasza strategia 4R już teraz przyczynia się do przekształcenia sposobu w jaki pakujemy produkty. W ciągu najbliższych 12 miesięcy usuniemy ze sklepów miliard kawałków plastiku, redukując wpływ na środowisko produktów, które sprzedajemy. Dzięki licznym rozwiązaniom, jakie wdrażamy w naszych sklepach, osiągamy efekt skali i mamy realne rezultaty – zapewnia prezes Tesco, Dave Lewis.