KGL_new
Wiadomości

Wielkim cyfrowym projektem przyszłości jest konserwacja predykcyjna*

Rozmowa z Markusem Gschwandtnerem, CEO Brückner Servtec GmbH. Wywiad ukazał się w grudniowym wydaniu magazynu Plastics Review.

Twoja firma musi zapewnić bezawaryjną pracę linii do produkcji folii Brückner u klientów. Jaką rolę w tej operacji odgrywa cyfryzacja?

Cyfryzacja ma dla nas kluczowe znaczenie jako interfejs między Brückner a klientem, dlatego nieustannie dążymy do integracji oraz wymiany danych i informacji. W tym celu stworzyliśmy cyfrową platformę usługową, na której klient może uzyskać dostęp do naszych usług online. Podam przykład: zakres dostawy zakładu obejmuje obszerną dokumentację. Do tej pory zawsze składał się z wielu folderów. Jeśli klient chciał uzyskać informacje, znalezienie odpowiednich fragmentów może zająć trochę czasu. Na naszej platformie serwisowej ta dokumentacja jest teraz dostępna online w dowolnym momencie. Serwisant stojący przed maszyną ma wtedy łatwy i szybki dostęp do niezbędnych informacji za pomocą tabletu lub smartfona.

 

Dzięki temu dostęp do informacji staje się łatwiejszy. Jakie są inne zalety?

Podstawowe zalety to przejrzystość i prostota. Oto kolejny przykład: w każdej maszynie instalujemy około 30 000 części. Wiele z nich jest oznaczonych kodem QR, w tym części od dostawców. Identyfikujemy każdy element od początku jego życia w firmie Brückner, aż do jego użycia u klienta. Wszystko, co klienci muszą zrobić, to zeskanować część, którą chcą wymienić; zarówno my, jak i klient wiemy dokładnie, której części sprawa dotyczy i kiedy będzie ona dostępna. Dzięki temu możemy zareagować znacznie szybciej i w razie potrzeby szybko i skutecznie rozwiązać problem.

 

Wiele firm waha się, jeśli chodzi o przekazywanie danych. Jak ich przekonujecie?

Musimy upewnić się, że dane są naprawdę bezpieczne. W naszej firmie nie ma przecieków. Posiadamy certyfikat TÜV. Ale sama ta pewność nie wystarczy, aby przekonać klienta; decydującym czynnikiem jest to, że musimy upewnić się, że klient dostrzeże ogromne korzyści. Korzyści z integracji danych są największe tam, gdzie przekraczane są granice korporacyjne. Ponad 70 procent naszych klientów korzysta już z naszej platformy cyfrowej. Zasadniczo jest to ta sama zasada, co smartfon: widzisz, co jest z nim możliwe, a wkrótce potem okazuje się, że nie możesz się bez niego obejść.

Przeczytaj całą rozmowę