biester
Wiadomości

Inflacja wpływa na rozmiary opakowań

Inflacja i zwiększone koszty utrzymania prowadzą do napiętych budżetów na zakupy w supermarketach wśród konsumentów. Oprócz rosnącego popytu na marki własne sprzedawców detalicznych, rozwój ten ma również konsekwencje dla rozmiarów opakowań. Konsumenci coraz częściej decydują się na mniejsze ilości produktów, ponieważ na początku są one tańsze, lub od razu sięgają po opakowanie XXL w nadziei, że w ten sposób wyjdą taniej. Rosnąca świadomość kosztów, zmniejszone zużycie i mniej odpadów mają również fundamentalny wpływ na przemysł opakowaniowy. Gdy brakuje pieniędzy, spada konsumpcja, a wraz z nią zapotrzebowanie na opakowania.

Według analizy przeprowadzonej przez Global Data, marki będą musiały znaleźć nowe sposoby na poprawę stosunku ceny do wydajności swoich produktów. Dzieje się tak, ponieważ rosnąca inflacja oznacza, że ​​konsumenci muszą podjąć fundamentalną decyzję: albo kupują tańsze alternatywy dla produktów, albo nadal (i coraz częściej) zwracają uwagę na jakość produktów, aby uzyskać lepszy stosunek jakości do ceny.

 Marka własna

Według danych Global Data popyt na produkty marek własnych już rośnie w wyniku niższych dochodów do dyspozycji. Na przykład w przypadku produktów mlecznych 30 procent konsumentów na całym świecie twierdzi, że zazwyczaj kupuje produkty marek własnych.

Drogim produktom grozi zatem zniknięcie z półek, jeśli konsumenci będą nadal preferować marki własne i tańsze marki alternatywne.

 Polaryzacja

Proces ten prowadzi do polaryzacji rynku. Dzieje się tak dlatego, że marki reagują, zwiększając rozmiar opakowań lub ilości produktów, aby przyciągnąć odbiorców masowych. Lub zmniejszają rozmiar opakowań, aby móc zaoferować niższą cenę. Dane globalne przewidują:

 

  • Wolumeny większych rozmiarów opakowań, od 3001 do 5000 g/ml, będą rosły w tempie 4,3 procent rocznie do 2025 r., wyprzedzając mniejsze rozmiary opakowań.
  • Ogólnie jednak mniejsze rozmiary opakowań będą nadal dominować na rynku opakowań konsumenckich.
  • W dłuższej perspektywie wzrost zarówno rozmiarów opakowań kurczliwych, jak i większych doprowadzi do dalszej polaryzacji rozmiarów opakowań w wielu kategoriach produktów, przy czym najbardziej dotknie to standardowe opakowania średnie.

Albo, albo?

Oczywiście analiza Global Data dociera do punktu, w którym w świetle inflacji i rosnących kosztów utrzymania, marki znajdują się pod presją, aby poprawić stosunek ceny do wydajności swoich produktów.

 Logiczny wydaje się również spadek średniej wielkości opakowań z powodu polaryzacji w kierunku małych opakowań z niską ceną i bardzo dużych opakowań z lepszym stosunkiem ceny do wydajności.

Zasadniczo jednak oba rozwiązania opierają się na tej samej sytuacji: kiedy konsumenci muszą oszczędzać, stają się bardziej świadomi konsumpcji. Lepiej poddają recyklingowi, mniej wyrzucają, więcej sami gotują i ograniczają ilość swojej konsumpcji. Wszystko to ma bezpośredni wpływ na branżę opakowaniową.

 To dlatego, że w biznesie opakowaniowym jest dużo pożyczonych wzrostów z dobrych czasów. Kiedy pieniądze konsumentów stają się coraz bardziej ograniczone, a konsumpcja spada, popyt na opakowania również odpowiednio spada.

Dodaj ofertę pracy