biester
Wiadomości

10 trendów w inteligentnych opakowaniach

Inteligentne opakowania z coraz lepszym skutkiem poprawiają widoczność łańcucha dostaw i bezpieczeństwo produktów. Głównie dzięki rozwiązaniom technologicznym obejmującym sztuczną inteligencję, czujniki, robotykę, nanotechnologię i wiele innych. Znaczenie zrównoważonego rozwoju prowadzi do postępu technologicznego w branży opakowań. Inteligentne opakowania dostarczają danych w czasie rzeczywistym i poprawiają kontrolę jakości. Inteligentne rozwiązania w zakresie opakowań powstają, aby zwalczać nadmierne ilości odpadów, zapobiegać podrabianiu, utrzymywać jakość produktów, monitorować świeżość i wydłużać okres przydatności do spożycia. W tym celu wykorzystuje się innowacje w zakresie miniaturyzacji obwodów, identyfikacji radiowej (RFID) i internetu rzeczy (IoT) do monitorowania życia produktów. Niniejsze badanie zawiera przegląd 10 najważniejszych globalnych trendów w zakresie inteligentnych opakowań,

 

1. Inteligentne kody opakowań

Inteligentne opakowania obejmują technologie, takie jak inteligentne etykiety, kody QR, RFID i chipy NFC, aby zintegrować autoryzację i łączność z opakowaniem produktu. Dzięki takim rozwiązaniom opakowania stają się nośnikami danych i cyfrowymi narzędziami. Startupy używają kodów 2D i QR na produktach, aby zapewnić unikalną tożsamość cyfrową. Włączenie inteligentnych kodów QR umożliwia również markom poprawę identyfikowalności opakowań i upraszcza uwierzytelnianie produktów za pomocą danych skanowania konsumentów, zapobiegając podrabianiu. Wreszcie, inteligentne opakowania angażują konsumentów, a wykorzystanie inteligentnych kodów zapewnia firmom bardzo istotne zbiory danych w celu poprawy świadomości marki i utrzymania klientów.

 

2. Czujniki opakowań

Główne wyzwania związane z opakowaniami to zrównoważony rozwój, przejrzystość i kontrola jakości, zwłaszcza w przemyśle farmaceutycznym, spożywczym i napojów. Inteligentne opakowanie wydłuża okres przydatności do spożycia produktu dzięki zastosowaniu czujników określających świeżość lub jakość produktu. Czujniki (bioczujniki, czujniki gazów), wskaźniki (temperatura, świeżość) i nośniki danych (kody kreskowe, RFID) to trzy główne rodzaje technologii inteligentnych opakowań. Monitorują stan produktów w celu poprawy jakości i bezpieczeństwa produktów spożywczych i farmaceutycznych. Materiały opakowaniowe różnią się również w zależności od temperatury i wilgotności na zewnątrz i wewnątrz opakowania. Niektóre materiały wykrywają nawet psucie się lub degradację artykułów spożywczych i powiadamiają klientów poprzez zmianę koloru.

 

3. Nanotechnologia

Nanotechnologia w przemyśle opakowaniowym poprawia bezpieczeństwo produktów, uwierzytelnianie, zrównoważony rozwój, śledzenie i zapobieganie fałszerstwom na różnych etapach łańcucha dostaw opakowań. Na przykład bio-nanokompozyty zastępują tworzywa sztuczne na bazie ropy naftowej, aby zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych. W połączeniu z łańcuchami polimerowymi nanocząsteczki poprawiają barierowość i wytrzymałość na rozciąganie opakowań. Zastosowanie nanopowłok z łańcuchami polimerowymi dodatkowo chroni produkty przed kurzem, brudem i plamami. Ponadto nanotechnologia odgrywa znaczącą rolę w przemyśle opakowań do żywności, ponieważ odpowiada na rosnące wyzwania związane z bezpieczeństwem żywności. W tym celu startupy opracowują nanoczujniki, które monitorują świeżość żywności i szybko wykrywają zmiany chemiczne.

 

4. Oprogramowanie do pakowania

Modernizacja i automatyzacja procesów IT umożliwiają firmom opakowaniowym cyfrowe zarządzanie całym przepływem pracy. W tym zmieniającym się środowisku kluczowe znaczenie mają zaangażowanie klientów i innowacje produktowe oparte na danych. Korzystając z oprogramowania do projektowania opakowań, marki tworzą cyfrową wersję opakowania produktu. Co więcej, startupy oferują technologie, takie jak elektroniczny monitoring artykułów i systemy RFID w celu ochrony przed kradzieżą towarów detalicznych. Ponadto korzystanie z oprogramowania do kontroli jakości pomaga firmom upewnić się, że produkty spełniają standardy jakości i analizować wady produktów. Takie podejście centralizuje zarządzanie danymi w firmach opakowaniowych, ograniczając w ten sposób silosy danych wewnątrz infrastruktury przedsiębiorstwa.

 

5. Druk 3D

Druk 3D, czyli wytwarzanie addytywne, to pojawiający się trend w branży opakowań, który przyspiesza rozwój produktu na wczesnym etapie poprzez szybkie prototypowanie. Konwencjonalne projekty opakowań są kosztowne, czasochłonne i generują straty materiałowe. Z drugiej strony druk 3D łagodzi te problemy, jednocześnie skracając czas produkcji i przyspieszając zmiany produktu. Produkcja addytywna umożliwia firmom wytwarzanie opakowań na zamówienie, unikając kosztownych kosztów oprzyrządowania. Zapewnia to projektantom opakowań większą swobodę inżynierską i pomaga w opracowywaniu produktów wysokiej jakości.

 

6. Sztuczna inteligencja

Więcej

Dodaj ofertę pracy