KGL_new
Wiadomości

Eko-wynik dla żywności i opakowań

Szwajcarska sieć detaliczna Coop od końca 2022 r. oznacza własne marki żywności oceną ekologiczną. Wynik ten jest łatwy do zarejestrowania i dostarcza informacji na temat szeregu czynników środowiskowych w skali od A+ do E-. Obejmuje również opakowanie. Przejrzystość w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekologii staje się coraz ważniejsza w reklamie i marketingu. Dzieje się tak dlatego, że coraz większa liczba konsumentów chce kupować w sposób zrównoważony – i potrzebuje w tym celu wsparcia. Jeśli duzi gracze w handlu detalicznym zaczną wprowadzać wyniki, uzyskamy szeroki efekt z dużym rozmachem.

Coop posiada Eco-Score ustalony przez firmę Beelong z Lozanny. Beelong odpowiada również za kontrolę i aktualizację jakości, metodologii i oceny informacji.

 Publikacja w dwóch krokach

Początkowo można je było oglądać tylko za pośrednictwem platformy internetowej COOP, teraz stopniowo reprodukuje się je również na opakowaniach. Obecnie ponad 2000 produktów marek własnych jest znakowanych online. Celem firmy Coop jest ocena i etykietowanie wszystkich produktów spożywczych marek własnych w nadchodzących latach.

 Wynik ekologiczny

  • Skala punktacji waha się od A+ dla najmniejszego wpływu na środowisko do E- dla największego wpływu na środowisko.
  • Według Coopa, punktacja opiera się na danych naukowych i dostępnych informacjach na temat danej żywności.
  • Dane dotyczące opakowania są również uwzględnione w punktacji.
  • Wśród najważniejszych wpływów produktów na środowisko, punktacja zastosowana przez Coop obejmuje

- ślad węglowy,

- konsumpcja wody,

- zagospodarowanie terenu,

- opakowanie,

- sezonowość produktów.

  • Inne parametry są uwzględniane w punktacji, jeśli są dostępne dla produktu. Obejmują one

- Wszelkie obecne etykiety środowiskowe,

- pochodzenie składników,

- przebyte odległości,

- środki transportu.

 

Jeden wynik za wszystko

Coop stosuje Eco-Score w identyczny sposób do wszystkich produktów i zawsze ocenia w tej samej skali. Kategoria produktu celowo nie odgrywa żadnej roli. Procedura ta ma na celu umożliwienie porównania między sobą podobnych produktów, jak również produktów z różnych kategorii.

 Napędy marketingowe.

Szef Działu Marketingu/Zaopatrzenia firmy Coop postrzega wynik jako ocenę ekologiczną, która ma służyć jako nieskomplikowana pomoc i orientacja przy zakupach. Mówi, że nacisk kładziony jest na przejrzyste i wyczerpujące informacje na temat wpływu produktu spożywczego na środowisko. I świadomość, że kwestie eko można dobrze komunikować.

 Orientacja konsumencka

Coop uderza skutecznie swoją kampanią, ponieważ coraz więcej konsumentów chce żyć i działać w sposób bardziej zrównoważony. Dużą rolę odgrywają w tym zakupy. Detaliści, którzy mogą zaoferować wartość dodaną w tym zakresie za pomocą przejrzystej i łatwej w użyciu punktacji, zbierają ważne argumenty.

 Opakowanie jest istotne.

To logiczne i bez alternatywy, że opakowanie jest uwzględnione w punktacji. W końcu nie jest to odosobniony problem, ale nieodzowny składnik produktu - mający znaczenie również dla śladu ekologicznego. Na przykład pod względem emisji CO2 opakowania odpowiadają za emisje od 6 do 30 procent.

 Wielki rozmach

Kiedy sprzedawcy detaliczni zaczynają oznaczać swoje produkty eko-wynikiem, jest to coś więcej niż wykrzyknik. Działania takie jak Coop osiągają szeroki efekt i mogą prowadzić do dynamicznego rozwoju. Eco-Score dla produktów stanie się normą. Branża opakowaniowa powinna być na to przygotowana.

Dodaj ofertę pracy