biester
Puls Branży

Tesco: nowe opakowania do mięsa

Tesco testuje nowy „pakiet poduszek”, który zastąpi opakowanie na tackach dla dwóch produktów ze świeżej mielonej wołowiny, co podobno skutkuje 70% redukcją plastiku.

W przypadku produktów Tesco 500 g chudego steku wołowego z 5% zawartością tłuszczu i 500 g mielonej wołowiny z 20% zawartością tłuszczu, opakowanie zostanie wprowadzone do większej liczby sklepów i linii, jeśli uzyska pozytywną reakcję konsumentów. Uważa się, że jego lekko napompowana konstrukcja „poduszki” utrzymuje mięso mielone w „idealnym” stanie bez jego ściskania.

Ta konstrukcja jest mniejsza niż poprzednie rozwiązanie z tacami, co wymaga mniejszej liczby ciężarówek do ich transportu i optymalizacji miejsca na półkach supermarketów w celu zwiększenia dostępności. Jednocześnie zawiera taką samą ilość mielonego mięsa jak poprzednie opakowanie.

Tesco informuje również, że opakowanie można poddać recyklingowi wraz z innymi miękkimi tworzywami sztucznymi w punktach recyklingu przed sklepami. „Oprócz szukania wysokiej wartości podczas zakupów, klienci chcą widzieć mniej plastikowych opakowań w swoich wózkach” – wyjaśnił Dom Morrey, dyrektor handlowy Fresh w Tesco. „Opakowania poduszek są korzystne dla obu stron: utrzymują mięso mielone w idealnym stanie, a jednocześnie wymagają znacznie mniej plastiku.

Dodaj ofertę pracy